E-commerce w Polsce w doskonałej kondycji

Branża e-commerce w Polsce jest w doskonałej kondycji co potwierdzają szeroko zakrojone działania inwestycyjne firmy Zalando w naszym kraju. Światowy gigant tej branży zbuduje w Polsce centrum logistyczne o powierzchni 130 tys. m kw. koło Olsztynka.


 

  • Ekspansja gigantów e-handlu generuje dynamiczny rozwój polskiego sektora magazynowego.
  • Szacowana wartość e-handlu w 2018 roku w Polsce przekroczy 50 mld złotych.
  • Już 54 proc. internautów robi zakupy w sieci, a ich liczba dynamicznie rośnie.

– Globalni gracze chętnie wybierają Polskę ze względu na lokalizację, coraz lepszy poziom infrastruktury, atrakcyjne stawki czynszowe i bogatą bazę potencjalnych pracowników – mówi Tomasz Olszewski, dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo – Przemysłowych JLL Europie Środkowo – Wschodniej. Jak dodaje tak było i w przypadku Zalando. – Zalando Lounge zdecydowało się na Olsztynek ze względu na dostęp do atrakcyjnie zlokalizowanych gruntów inwestycyjnych, potencjał lokalnego rynku pracy, a także dostęp do dróg ekspresowych S51 i S7 – dodaje Olszewski z JLL. Eksperci z JLL reprezentowali Zalando w procesie poszukiwania odpowiednio zlokalizowanego terenu inwestycyjnego.

Jak pokazują dane JLL ekspansja gigantów handlu elektronicznego generuje również dynamiczny rozwój polskiego sektora magazynowego, który w 2017 r. zanotował rekordowy popyt. Przez szybki rozwój e-handlu już w minionym roku sieci handlowe wynajęły 1,1 mln m kw. Powierzchni magazynowej i wspólnie z operatorami logistycznymi generują ponad 65 proc. popytu netto.

– Na naszych oczach dzieje się rewolucja w handlu. Ludzie coraz więcej kupują przez internet, co de facto oznacza, że kupują towary bezpośrednio z magazynu. Niewątpliwie rozwój sektora e-commerce oraz optymalizacje całego łańcucha dostaw w tradycyjnych sieciach handlowych są głównym czynnikiem zwiększającym zapotrzebowanie na magazyny – ocenia Tomasz Olszewski.

Według raportu Interaktywnie.com "E-commerce 2018" w tym roku perspektywy dla polskiego e-commerce są bardzo optymistyczne. Z raportu wynika, że już 54 proc. internautów robi zakupy w sieci, a ich liczba dynamicznie rośnie. Z kolei szacowana wartość polskiego rynku handlu online wzrośnie o 23 proc. i w 2018 roku zapewne przekroczy 50 mld złotych, a w 2020 roku osiągnie 70 mld.


Tomasz Olszewski