E-commerce w Polsce może przekroczyć 100 mld zł w tym roku

Wartość handlu elektronicznego w Polsce może przekroczyć rekordowe 100 mld zł już w 2020 r., a do 2025 r. będzie rosła co najmniej o 20 proc.


fot. ilustracyjna

- Obserwując trendy sprzedaży online w marcu i kwietniu 2020 u naszych obecnych klientów, szacujemy, że w 2020 r. polski e-commerce osiągnie wartość w przedziale 100-120 mld zł, a jego roczna dynamika w najbliższych latach przekroczy 20 proc. W tym sensie podjęcie przez firmy szybkiej decyzji o otwarciu kanału elektronicznego nie jest tylko kwestią przetrwania obecnej kryzysowej sytuacji. To strategiczna decyzja o jak najszybszym podłączeniu się do trendu i korzystaniu z olbrzymich wzrostów, jakie czekają ten rynek zarówno w najbliższym czasie, jak i w okresie odbudowy gospodarki – mówi managing partner Unity Group Piotr Wrzalik, cytowany w komunikacie.

Według szacunków, w 2019 r. sprzedaż internetowa w Polsce wyniosła ok. 50 mld zł. W styczniu br. - zanim jeszcze koronawirus się rozprzestrzenił, ostrożnie prognozowano wzrost wartości branży handlu elektronicznego w 2020 r. do 70 mld zł.  

 - Obecna sytuacja do złudzenia przypomina 2003 r. i wybuch epidemii SARS w Chinach. Wtedy zagrożenie wirusem stało się impulsem do dynamicznego rozwoju handlu elektronicznego i powstania dzisiejszych gigantów cyfrowych o zasięgu globalnym, m.in. największego na świecie e-commerce marketplace, czyli Alibaby. Obecnie dla polskich przedsiębiorców pytanie nie brzmi już: czy warto zainwestować w internetowy kanał sprzedaży, ale: jak to zrobić szybko i optymalnie kosztowo, bo każdy dzień zwłoki tylko pogłębia trudną sytuację wielu firm i oddala szansę wykorzystania nadchodzących zmian – dodał Wrzalik.

Unity Group to partner w cyfrowej transformacji sprzedaży z ponad 500 zrealizowanymi projektami w obszarze digitalizacji przedsiębiorstw na swoim koncie. Dotychczas wrocławska firma współpracowała z polskimi i zagranicznymi liderami swoich branż np.: Leroy Merlin, Galicja Tomaszek, RTV Euro AGD, Tesco, Carrefour, Publio, LPP, Volkswagen Group Polska, Hyundai, Onninen, Tubądzin, Selena FM, Murapol, Tubes, Mostostal Warszawa, Archicom, The Greenbrier Companies, Nest Bank, Provident, Swiss Re.