
Mikromagazyny w Norymberdze W kwietniu 2016 roku firmy kurierskie DPD i GLS uruchomiły w niemieckiej Norymberdze pilotażowy projekt polegający na wprowadzeniu mikromagazynów do dzielnicy mieszkaniowej oraz samego centrum miasta. W ramach tego testu, przesyłki mające trafić do sprzedawców detalicznych i klientów indywidualnych zbierane były w centralnie ulokowanych skrytkach, pojazdach lub budynkach tak, aby mogły zostać dostarczone do odbiorców końcowych przez kurierów używających ekologicznych środków transportu, takich jak rowery i wózki ręczne.
Projekt ten prowadzony był przez Norymberski Instytut Technologii ze wsparciem ze strony Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Bawarii, Norymberskiej Izby Handlowej Środkowej Frankonii oraz Miasta Norymbergi – widoczne jest zatem zaangażowanie szerokiej grupy interesariuszy.
W kilku europejskich miastach widoczne jest zainteresowanie budową wielopiętrowych magazynów, chociaż nadal jest to dość niszowe rozwiązanie. Na dość zaawansowanym etapie są one w kilku miejscach we Francji i Niemczech:Sogaris buduje obecnie trzypiętrowy obiekt logistyczny w swoim centrum Chappelle International w Paryżu;
- SEGRO realizuje w Monachium inwestycję w postaci dwupiętrowego magazynu z rampami o powierzchni 15 000 m2;
- Vailog, spółka należąca do SEGRO, planuje budowę dwupiętrowego budynku z rampami o nazwie Paris Air 2 w Gennevilliers w północnym Paryżu. Magazyn ten ma mieć wysokość 10 metrów w świetle na parterze oraz 7 metrów w świetle na pierwszym piętrze. Nośność posadzki parteru ma wynosić 5 ton/m2 i 3 tony/m2 na piętrze; oba piętra mają posiadać 35-metrowe place.