1. Zostaję w dotychczasowym parku magazynowym
Jeżeli po pewnym okresie najmu firma ze względu na rozwój potrzebuje kolejnej powierzchni niezbędnej do wydajnego funkcjonowania, należy zorientować się jakie możliwości w tym zakresie daje obecnie wynajmowany magazyn. Rozwiązaniem może być np. wynajęcie wolnych modułów w tym samym budynku. Jeśli nie ma takiej przestrzeni, a lokalizacja i ogólne warunki najmu są dla inwestora satysfakcjonujące, to warto uzyskać informację, czy istnieje możliwość dobudowania kolejnego magazynu.Sprawdź:
- Ile czasu zostało do końca dotychczasowej umowy.
- Czy jest możliwość rozbudowy parku, w którym masz umowę najmu.
- Ile czasu potrzeba na ewentualną rozbudowę magazynu bądź przeprowadzkę.
- Jakie byłyby koszty rozbudowy parku, a jakie zmiany lokalizacji.
2. Szukam nowego, większego magazynu
W przypadku, gdy obecna przestrzeń magazynowa jest niewystarczająca dla firmy, a nie istnieje możliwość poszerzenia jej np. o nowy budynek, inwestor jest zmuszony poszukać nowej lokalizacji. Warto przeanalizować pojawiające się potrzeby, gdyż pozwolą określić, czy firma może wynająć magazyn z oferty istniejącej na rynku, czy korzystniejsze będzie rozwiązanie, jakim jest powierzchnia typu BTS. Aby zminimalizować ryzyko zbyt małej powierzchni w przyszłości, ważnym krokiem przyszłego najemcy jest określenie cech, jakie w dłuższej perspektywie czasowej powinien mieć budynek.Sprawdź:
- Jak duża dodatkowa powierzchnia jest potrzebna do rozwoju firmy.
- Jakie inwestycje drogowe są planowane w danej okolicy.
- Jaki jest dostęp do wykwalifikowanych pracowników.
- Jakie udogodnienia są niezbędne do wydajnego funkcjonowania firmy w danej lokalizacji.
- Najemca magazynu zanim zacznie zastanawiać się nad dodatkową powierzchnią powinien włożyć sporo wysiłku w analizę swoich potrzeb. Dopiero po wyciągnięciu wniosków z analizy warto rozpocząć poszukiwania właściwej nieruchomości.
- Analizę potrzeb należy przeprowadzić jeszcze przed rozpoczęciem procesu renegocjacji lub poszukiwania nowego budynku.
- Cena najmu nie powinna być aspektem decydującym – warto podsumować wszystkie koszty działalności w danej lokalizacji.