Jak znaleźć pomoc w poszukiwaniu magazynu?

Wybór powierzchni magazynowej może wydawać się banalnie prosty. Często potencjalny klient wie doskonale, ile metrów chciałby początkowo wynająć i w jakim regionie Polski. Ale co dalej?


Najczęściej problemy zaczynają się kiedy klient zaczyna się zastanawiać, ile to może kosztować, jakie elementy umowy można lub trzeba negocjować, jakie zachęty może otrzymać?

Pojawiają się pytania z kim się skontaktować, gdzie w ogóle znaleźć obiekty, czy rozmawiać z jednym wynajmującym czy z kilkoma jednocześnie? Na co warto zwrócić uwagę w specyfikacji magazynu, co oznaczają poszczególne zapisy, co to jest czynsz bazowy a co efektywny, jakie ulgi mogę dostać, które są dla mnie najbardziej opłacalne etc.

Od pomysłu o wynajmie obiektu magazynowego do wejścia do obiektu zwykle mija około kilkanaście miesięcy, najemcy bardzo często za późno zabierają się za działanie, wiec sami sobie nie poradzą. A nawet jeśli rozpoczynają poszukiwania odpowiednio wcześniej, to jest to proces tak długotrwały i pracochłonny, że bardzo rzadko najemca ma się tym po prostu czas zająć.

Na scenę wkracza doradca do spraw powierzchni magazynowych

Doradca ds. rynku magazynowego może profesjonalnie doradzić i poprowadzić najemcę za rękę przez cały proces wynajmu powierzchni magazynowej.

Po co klientowi doradca?

Skorzystanie z usług doradcy daje najemcy możliwość zaoszczędzenia czasu i w dodatku, w większości przypadków nic nie kosztuje. Doradca ds. powierzchni magazynowych jest osobą dedykowaną do konkretnego regionu Polski, co znaczy, że posiada obszerną wiedzę na temat rynku, jakie są warunki najmu, posiada też aktualną listę dostępnych budynków. Wie dosłownie wszystko na temat danego rynku powierzchni magazynowych. Taki podział jest tylko w JLL, co jest przewagą nad innymi firmami.

Doradca posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie realizowania transakcji najmu powierzchni magazynowych oraz prowadzenia negocjacji, co pozwala mu uzyskać najniższe możliwe stawki najmu. Jako ekspert ds. danego regionu magazynowego posiada doskonałe relacje z lokalnymi graczami, dysponuje zawsze aktualną wiedza, na wylot zna budynki oraz status dostępnej powierzchni, co pozwala mu zaoferować rozwiązania, nie zawsze oczywiste i znane na rynku.

Doradca wie na przykład, kiedy jaka powierzchnia się zwolni, czy deweloper planuje rozpocząć jakiś nowy obiekt, czy ma opcje zaoferować indywidualne rozwiązanie wybudowane specjalnie dla danego najemcy (BTS).

BTS, czyli magazyn „szyty na miarę”. Czym jest? Read

Doradca ds. magazynów przydaje się nie tylko gdy chcemy wynająć nową powierzchnię, jest też nieocenionym doradcą w przypadku kończenia się obecnej umowy i podejmowania decyzji co robić dalej – zostać, czy szukać innej powierzchni?

W tym przypadku doradca przygotuje nam kompleksową analizę rynku magazynowego, kosztów i warunków najmu, przepływów finansowych i przedstawi wnioski z tej analizy: czy warto zostać i przedłużyć umowę u obecnego dewelopera, czy jednak warto poszukać czegoś innego, np. tańszego czy nowocześniejszego, ale na podobnych warunkach jakie mamy teraz.

Dlaczego doradca z dużej firmy jest lepszy niż indywidualny?

Na polskim rynku agenci działający na własna rękę są wyjątkami, większość agentów zrzeszona jest w większych firmach zajmujących się wynajmem powierzchni komercyjnej. Indywidualny doradca nie posiada jednak dostępu do tak szerokiego zakresu danych i informacji. Nie jest w stanie też przeanalizować całego rynku, a tym samym rzeczywiście zaproponować najlepszych rozwiązań i zagwarantować najniższe stawki.

Doradcy firm takich jak JLL korzystają z olbrzymich zasobów firmy, są wspierani przez działy badań, które zbierają i analizują wszelkie niezbędne dla pracy konsultanta informacje. Pozwala to konsultantowi poświęcić więcej czasu na np. negocjowanie bardziej korzystnych warunków najmu dla nas.

Duża firma gwarantuje profesjonalizm, konsultanci działający w JLL dostarczają kompleksowych usług w zakresie zarówno analizy bieżących trendów cenowych, poszukiwania dostępnych powierzchni, zebrania, a następnie porównania ofert i najważniejsze - negocjacji. Stoją za tym lata doświadczenia nie tylko indywidualnych doradców, ale całej firmy, która od wielu lat działa zarówno lokalnie jak i globalnie.


Chcesz wiedzieć więcej?

Niedobór siły roboczej w logistyce


28-03-2019

Rynek pracy stał się kluczowym wyzwaniem dla przedsiębiorstw na wielu rynkach logistycznych w Europie. Powodem jest rosnące zapotrzebowanie na pracowników magazynów i kierowców.

Polskie drogi do obiektów magazynowych


03-10-2018

W ciągu 2018 r. sieć autostrad i dróg ekspresowych w Polsce powiększy się o kolejne 450 km. To doskonała wiadomość dla inwestorów poszukujących nowych działek pod obiekty magazynowo-przemysłowe. Dane JLL pokazują, że tam gdzie jest doskonała infrastruktura, tam pojawiają się inwestycje.

[WYWIAD] Pierwsza fabryka potentata materiałów higienicznych w Polsce


18-09-2018

Wiodący producent materiałów higienicznych na całym świecie otworzy swoją pierwszą fabrykę w Polsce. Firma Ontex funkcjonuje na polskim rynku od 20 lat, a jej rozwój w Środkowej Europie wygenerował potrzebę zwiększenia możliwości produkcyjnych w tej części kontynentu. O inwestycji w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej mówi Arkadiusz Banaszek, Dyrektor fabryki Ontex Polska Sp. z o.o.

Inwestorzy już teraz mogą w pełni korzystać z Polskiej Strefy Inwestycji


13-09-2018

Weszły w życie akty wykonawcze do ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji. Oznacza to, że przedsiębiorcy mają możliwość ubiegania się o wsparcie na realizację inwestycji na nowych zasadach. Jakich? Kilka najważniejszych zmian prezentujemy poniżej.