Zaawansowany technologicznie magazyn w Klaudynie dla Frisco.pl

W 2020 r. należący do Grupy Eurocash supermarket internetowy Frisco.pl wchodzi z bardzo ambitnym planem rozwoju sprzedaży. W tym roku firma chce urosnąć nawet o 40 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Pomoże w tym nowy, zaawansowany technologicznie magazyn w Klaudynie - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.


zdj. ilustracyjne
Wszystko dzięki uruchomieniu w ubiegłym roku przez Frisco.pl w miejscowości Klaudyn k. Warszawy (gmina Stare Babice) nowego, zaawansowanego pod względem technologicznym magazynu.

Obiekt o powierzchni 11 tys. m kw. pozwoli znacznie zwiększyć wydajność i liczbę realizowanych dostaw, a także produktywność pracy, skróci się czas pakowania zamówień i zmaksymalizuje poziom kontroli nad całym procesem kompletacji. To oznacza – w kontekście rozwoju polskiego rynku e-grocery – potencjał bezprecedensowego wzrostu.

Należy zaznaczyć, że rok 2019 był dla Frisco dużym wyzwaniem w związku z przenosinami magazynu ze starej lokalizacji na warszawskim Grochowie do nowego magazynu w miejscowości Klaudyn.

Dzięki nowej inwestycji w ciągu tygodnia przed świętami sklep internetowy dostarczył konsumentom prawie 1 mln produktów – co oznacza wzrost o 25 proc. r/r. Warto dodać, że stary magazyn pozwalał firmie realizować dziennie maksymalnie do 1500 dostaw, przez kilka kolejnych dni, np. w przedświątecznym piku sprzedażowym. Nowy magazyn pozwolił na zwiększenie liczby dostaw do 2000 (łącznie z weekendem), przy zachowaniu najwyższych parametrów jakościowych.

Rok 2020 w planach sprzedażowych Frisco.pl jest znacznie bardziej ambitny. E-sklep planuje na ten rok wzrost sprzedaży o 40 proc.