
W I kwartale br. DCT Gdańsk przeładował ponad 515 tysięcy TEU (kontenerów 20-stopowych), rosyjski port Sankt Petersburg prawie 500 tys. TEU, a Port Gdynia - niemal 240 tys. TEU.
Łącznie w I kwartale 2021 r. w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 13,3 mln ton towarów, natomiast w analogicznym okresie 2020 r. było to 11,3 mln ton, co stanowi wzrost o prawie 18 proc. Widoczne są wzrosty w większości grup ładunkowych, w tym Paliwach płynnych (+39 proc.), Węglu (+3,7 proc.), Zbożu (+53,7), Drobnicy (+9,8) i prawie 9 proc. wzrost w przeładunkach kontenerów.
– Cieszę się, że DCT Gdańsk miało swój udział w osiągnięciu tego
kamienia milowego. Patrzymy jednak także w przyszłość i będziemy nadal
inwestować w nasze możliwości przeładunkowe i usługi. Chcemy zapewniać
naszym klientom jak najwięcej możliwości rozwoju i ułatwiać swobodny
przepływ towarów jako bałtycki hub – komentuje Cameron Thorpe, Dyrektor Generalny DCT Gdańsk.
– Ten awans pokazuje siłę Portu Gdańsk pomimo trwającej na świecie pandemii. Jest to zasługą naszych kontrahentów i świadczy o dobrej kondycji gospodarki. Potencjał naszego największego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, który jest największym hubem na Bałtyku, w związku z planami inwestycyjnymi i dalszym rozwojem jest ogromny. Liczymy, że DCT Gdańsk będzie nadal tak prężnie rozwijał u Nas swoją działalność. Jako zarząd portu realizujemy kluczowe inwestycje w infrastrukturę drogową i kolejową usprawniające dojazd do terminalu DCT. Ten kwartał cieszy nas podwójnie, bo zarówno my, jak i terminal DCT notujemy wzrosty i awansujemy w rankingach – mówi Łukasz Greinke – prezes Portu Gdańsk.