Poczta Polska mocniej w e-commerce

Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2019-2023 chce zwiększyć przychody m.in. z usług paczkowych - poinformowała w środę spółka. W kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld zł przychodów.


Jak zaznaczono w komunikacie, "trzy osie wzrostu Poczty Polskiej tworzą: usługi paczkowe, logistyczne i e-commerce; rozwój usług międzynarodowych oraz finansowych i wsparcia dla zadań państwowych". Zaznaczono, że rozwojowi tych obszarów ma towarzyszyć cyfryzacja usług.

W ubiegłym roku firma przeznaczyła na inwestycje 200 mln zł. - Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020-21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną - wskazał cytowany w komunikacie, prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta Polska ma uzyskać blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.