
Inwestycja zlokalizowana jest przy ul. Jędrzejowskiej w Łodzi, tuż przy A1 – jedynej polskiej autostradzie o przebiegu północ-południe. Hub oddalony jest zaledwie 30 km od węzła Łódź Północ, który stanowi skrzyżowanie autostrad A1 i A2. Inwestycja obejmuje już blisko 550 tys. mkw., a w budowie pozostaje ponad 40 tys. mkw.
InPost z Panattoni
W 2021 roku Panattoni ukończył dla InPost centra logistyczne o powierzchni blisko 100 tys. mkw. w ramach 12 lokalizacji: w Wałbrzychu, Poznaniu, Wrocławiu, Kaliszu, Siedlcach, Goleniowie, Białystoku, Olsztynie, Warszawie i dwa w Krakowie. Ponadto w najbliższych miesiącach Panattoni dostarczy kolejne ponad 85 tys. mkw. w ramach inwestycji w Rzeszowie, Tychach/Mikołowie, Radomiu, Warszawie, Koninie, Pile, Gdańsku, Grudziądzu, Krakowie, a także niedawno rozpoczętego projektu Central European Logistics Hub w Łodzi o powierzchni 8,7 tys. mkw. Obecna realizacja w granicach Łodzi pozwoli na sprawną obsługę klientów w całej aglomeracji.
– Mamy dobrze rozbudowane zaplecze logistyczne w Polsce, co pozwala nam realizować bardzo szybkie terminy dostaw do Paczkomatów®, czyli realnie D+1. W obecnych czasach efektywne połączenie pracy hubów, transportu i kurierów jest nie lada wyzwaniem – zwłaszcza przy takich wolumenach przesyłek, jakie codziennie realizujemy. To pokazuje, że świetnie rozumiemy i potrafimy zarządzać tak dużą siecią. Teraz chcemy przedstawić takie kompetencje w Europie, która od kilku lat boryka się z problemami w realizacji szybkich dostaw, na podobnych co w Polsce parametrach – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
– Podczas gdy jeszcze 5-6 lat temu on-line kupowało niewiele ponad 50 proc. internautów w Polsce, dziś jest to blisko 80 proc. Kluczowym wyzwaniem dla firm dostarczających przesyłki jest maksymalne skrócenie czasu dostawy i w tym zadaniu doskonale sprawdzają się centra dystrybucyjne na obrzeżach lub w granicach miast, które są jedną ze specjalności Panattoni – mówi Robert Dobrzycki, CEO i Co-Owner Panattoni.
– Rozwój infrastruktury jest także naturalny dla firmy InPost. Rosnąca baza klientów wymaga nowoczesnych obiektów w całym kraju – szczególnie, że blisko 70 proc. klientów e-commerce’owych mieszka w miejscowościach poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Dlatego Panattoni, które zapewnia dostęp do strategicznych lokalizacji, okazuje się doskonałym partnerem - dodaje Dobrzyński.