Frisco.pl otworzyło centrum logistyczno-dystrybucyjne pod Warszawą

Frisco.pl otworzyło nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne w Klaudynie pod Warszawą, podała spółka. To licząca ok. 11 000 m2 powierzchnia podzielona na kilka stref temperaturowych i logistycznych - pisze serwis money.pl.


Obiekt pozwoli na znaczne zwiększenie wydajności pracy oraz zmaksymalizowanie poziomu kontroli nad całym procesem kompletacji zamówień. W przyszłości przełoży się to na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności Frisco.pl.

- Wyniki Frisco.pl są dla nas bardzo satysfakcjonujące i spodziewamy się dalszych stabilnych wzrostów. Penetracja rynku e-grocery w naszym kraju jest ponad dziesięciokrotnie niższa niż np. w Wielkiej Brytanii, co daje ogromny potencjał do rozwoju tej kategorii w Polsce. Obecnie baza aktywnych klientów Frisco.pl odpowiada już liczbie klientów 7 hipermarketów stacjonarnych. Odpowiedzią na stale rosnący popyt jest inwestycja w nowy magazyn, który pozwoli nam na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności oraz równoczesne rozwijanie różnych modeli biznesowych - powiedział prezes Grzegorz Bielecki, cytowany w komunikacie.

Magazyn o łącznej powierzchni ok. 11 tys. m kw. podzielono na kilka stref temperaturowych i logistycznych, m.in. strefę przyjęć, magazynowania, strefy buforowe i kompletacyjne, a także strefę wysyłkową, którą obsługuje specjalny robot. Jego zadaniem jest przeniesienie skrzynek ze skompletowanym zamówieniem na wózek transportowy, który finalnie trafi do samochodu dostawczego Frisco.pl.

Robot w ciągu godziny jest w stanie spakować nawet 420 takich skrzynek. Wszystkie strefy logistyczne, o których mowa zostały połączone przenośnikami towaru. Będą one obsługiwać ok. 80% transportu wewnątrzmagazynowego, co przełoży się na znaczny wzrost efektywności, wskazano również.

W magazynie stworzono również specjalne strefy dla produktów świeżych. Umożliwią one rozszerzenie asortymentu tej kategorii.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną.