
Panattoni na drodze ewolucji paczkomatów. Firma wynajęła 7230 m kw. (produkcja: 5800 m kw.; biura: 1432 m kw.) w City Logistics Kraków Airport. Dzięki temu InPost zwiększy efektywność procesów produkcyjnych przy zagwarantowaniu dogodnej lokalizacji miejsca pracy dla załogi i zwiększy zatrudnienie.
W City Logistics Kraków Airport - oprócz produkcji Paczkomatów® (włączając w to elektromontaż modułów z ekranami dotykowymi) - rozbudowane zostanie centrum badawczo-rozwojowe z dwoma laboratoriami i showroomem. Będą tam prowadzone prace rozwojowe i testy nowych rozwiązań.
Realizacja obiektu produkcyjnego dla
InPost w ramach parku Panattoni to już kolejna współpraca obu firm –
dotychczas operator logistyczny wynajął łącznie 250 000 m kw., z czego
ponad 9 000 m kw. w innym krakowskim parku dedykowanym logistyce
miejskiej - City Logistics Kraków I.
– Kolejny raz ogłaszamy inwestycję w Krakowie, która wpisuje się w ostatnią milę, a dodatkowo będzie zlokalizowana przy lotnisku. Dlatego warto podkreślić znaczenie parku, chociażby ze względu na niełatwy rynek serca Małopolski” i dodaje: ”Kraków charakteryzuje ograniczona podaż gruntów, skutkująca ich relatywnie wysokimi cenami, a drugie co do wielkości miasto w Polsce pod względem obszaru, jak i liczby mieszkańców powinno posiadać własne zaplecze magazynowe. Dlatego jestem przekonany, że City Logistics Kraków Airport pozwoli rozwinąć skrzyła wielu podmiotom”. Stanie się tak między innymi ze względu na dostępną w ramach City Logistics Kraków Airport formułę Small Business Units. Moduły o minimalnej powierzchni 1200 m kw. będą dostępne już w lipcu 2021 r. – komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni.
Liczba Paczkomatów® w Polsce zwiększyła
się już do przeszło 11 000 urządzeń, ponad dwukrotnie przekraczając
liczbę placówek własnych Poczty Polskiej. Według raportu Gemius z marca
2020 r. 61% kupujących w Internecie deklaruje, że Paczkomaty® są
najczęściej wybieraną formą dostawy.
– Rozbudowa naszej infrastruktury to nie tylko nowe lokalizacje Paczkomatów® – a chcemy powiększać w tym roku sieć o 100 maszyn tygodniowo. Obok nowych sortowni i centrów logistycznych oraz inwestycji w IT – naszym priorytetem jest umocnienie pozycji czołowego producenta maszyn w Europie. Dzięki temu możemy szybko wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania w naszych maszynach i jako pierwsi testować pomysły, których nikt jeszcze nie zastosował na rynku. Mamy opatentowane większość nowatorskich elementów zastosowanych w naszych Paczkomatach® – co daje nam dodatkowe możliwości rozwoju. Teraz uruchamiamy także centrum badawczo-rozwojowe wraz z laboratorium, by opracowywać kolejne innowacje – komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.
W zgodzie ze zrównoważonym rozwojem. City Logistics Kraków Airport, jak wszystkie nowopowstające inwestycje Panattoni w ramach portfolio własnych parków, przejdzie proces certyfikacji BREEAM na poziomie Very Good. Wokół przeszklonych biur budynku powstaną przestrzenie zielone i strefy relaksu oraz infrastruktura rowerowa, a roślinność będzie dostosowana do lokalnych warunków atmosferycznych. Powierzchnia dedykowana Inpost wyposażona zostanie w instalację fotowoltaiczną, a pracownicy firmy będą mieli zwiększony dostęp do światła dziennego nie tylko dzięki dodatkowym świetlikom w dachu, ale i bocznemu doświetleniu elewacyjnemu.
City Logistics Kraków Airport -
logistyka miejska blisko lotniska. Najnowsza inwestycja Panattoni w
ramach konceptu City Logistics to 12 500 m kw. nowoczesnej powierzchni
magazynowej. Park zlokalizowany jest w Cholerzynie, w sąsiedztwie
jedynego krakowskiego lotniska położonego w Balicach, tuż przy węźle
Balice II A4, po stronie wjazdu na autostradę w kierunku Katowic.
W pobliżu City Logistics Kraków Airport znajdują się obiekty przemysłowe, a najemcy parku docenią dostęp do infrastruktury drogowej –dogodny dojazd zarówno do miasta, jak i do autostrady A4, stanowiącej obwodnicę Krakowa.