Magazyny w Trójmieście to dziś jedne z najbardziej atrakcyjnych ofert dla firm logistycznych w Polsce Północnej. Prężnie rozwijająca się gospodarka, nowoczesna infrastruktura biznesowa, a także korzystna nadmorska lokalizacja coraz silniej przyciągają czołowych deweloperów magazynowych, chętnych wykorzystać potencjał tego regionu.
Podsumowanie regionu
Ostatnia aktualizacja: 23.03.2022r.
-
994 500 m2
Powierzchnia całkowita
-
36 000 m2
Powierzchnia dostępna
-
125 000 m2
Powierzchnia w budowie
Magazyny w Trójmieście w sąsiedztwie portów kontenerowych
Magazyny w regionie Trójmiasta udostępniają obecnie powierzchnię w ramach 7 nowoczesnych centrów logistycznych. Korzystne położenie geograficzne na przecięciu kluczowych paneuropejskich korytarzy transportowych oraz dostęp do dynamicznie rozwijających się portów dalekomorskich działają jak magnes na operatorów logistycznych, dla których magazyny w Trójmieście często stanowią pierwsze ogniwo łańcucha ogólnopolskiej dystrybucji. Powierzchnię w magazynach w Gdyni czy Gdańsku chętnie wynajmują również sieci spożywcze i handlowe, operujące nie tylko na terenie zamożnej aglomeracji trójmiejskiej, ale na całym wybrzeżu.
Wyżej opisane obiekty magazynowe stanowią stosunkowo nowy na polskim rynku format inwestycji przemysłowych, który umożliwia szereg optymalizacji związanych ze składowaniem, konsolidacją czy transportem importowanych i eksportowanych drogą morską towarów. Przewidywany w ciągu kolejnych lat wzrost zdolności przeładunkowej polskich portów kontenerowych będzie stymulować rozwój trójmiejskiego rynku logistycznego, a tym samym ma szansę zwiększyć popyt na nowoczesne magazyny w Trójmieście.
Magazyny Trójmiasto: logistyczna brama Europy Środkowo-Wschodniej
Magazyny do wynajęcia w Trójmieście znajdują się na jednym z najważniejszych skrzyżowań komunikacyjnych z północy na południe oraz ze wschodu na zachód Europy. Przecinają się tu dwa kluczowe dla ruchu tranzytowego paneuropejskie szlaki komunikacyjne: IA (Ryga - Kaliningrad - Gdańsk) jako odgałęzienie Korytarza I (Helsinki –Tallin – Ryga – Kowno – Warszawa) oraz Korytarz VI (Gdańsk – Katowice – Żylina), łączący Skandynawię z Europą Środkowo-Wschodnią oraz krajami basenu Morza Śródziemnego. Co więcej, lokalizacja na granicy Unii Europejskiej powoli czyni z Trójmiasta bramę do Europy Środkowo-Wschodniej, szczególnie dla towarów transportowanych drogą morską do Czech, Słowacji, krajów nadbałtyckich, Rosji, na Białoruś czy Daleki Wschód.
Trójmiasto posiada dobrze rozwiniętą infrastrukturę drogową. Zachodnia obwodnica Trójmiasta, która jest częścią drogi ekspresowej S6, przebiega w kierunku północ-południe od Gdyni do Pruszcza Gdańskiego. Kolejnym atutem tego regionu jest południowa obwodnica Gdańska – dwujezdniowa trasa obwodowa aglomeracji gdańskiej, która jest częścią drogi ekspresowej S7, łącząca obwodnicę trójmiejską (S6) z drogą krajową nr 7 (Gdańsk – Warszawa). Warto też wspomnieć o trasie im. Majora Henryka Sucharskiego, która łączy Terminal kontenerowy DCT i Port Północny z Południową Obwodnicą Gdańska. Wspomniana trasa będzie jednym z ostatnich fragmentów tras europejskich E75 oraz E77 w Polsce, kiedy zostanie ukończona budowa tunelu pod Martwą Wisłą.
Eksperci z zespołu Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych JLL przewidują stały, dynamiczny rozwój tego regionu oraz zwiększający się popyt, który będzie generowany głównie przez firmy obsługujące lokalny rynek oraz współpracujące z trójmiejskimi portami.