Ikea otwiera nowe centrum dystrybucji

Ikea otwiera nowe centrum dystrybucji do klienta w Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego, które zapewni realizację zamówień składanych przez internet i wysyłanych bezpośrednio do klientów. Prowadzić je będzie zewnętrzny usługodawca – FM Logistic.


Szacuje się, że zamówień składanych przez internet i wysyłanych bezpośrednio do klientów będzie 100 tys. w ciągu pierwszego roku od otwarcia centrum. Dzięki nowemu rozwiązaniu logistycznemu firma poprawi jakość dostaw oraz czas realizacji zamówień do klientów.

– Wprowadzając w Polsce sprzedaż przez internet, chcemy być pewni, że dysponujemy wydajną siecią dystrybucji, która będzie w stanie zagwarantować dostawy produktów do naszych klientów. Systematycznie rozwijamy nowe sposoby sprzedaży oraz pracujemy nad rozwiązaniami umożliwiającymi łatwe oraz komfortowe zakupy – podkreśla Anna Pawlak-Kuliga, prezes Ikea Retail w Polsce.

Według statystyk GUS w 2017 roku 13 mln osób w wieku 16-74 lat (45 proc. populacji) dokonywało zakupów przez internet. Od lutego 2017 roku produkty Ikea można kupić przez internet. Podczas zakupów internetowych klienci mogą zdecydować, czy chcą odebrać produkty w jednym z trzech punktów odbioru zamówień, czy też może zamówić produkty z dostawą bezpośrednio do domu.  

– Nowe polskie Centrum Dystrybucji do Klienta (CDC) zwiększy dostępność produktów Ikea dla naszych klientów. Ponadto dążymy do zapewnienia możliwie jak najkrótszego czasu dostawy produktów z CDC. Otwarcie centrum to bardzo ważne wydarzenie dla firmy Ikea, gdyż pozwoli nam na dotarcie do jeszcze większej grupy klientów – wyjaśnia Jason Crossland, Prezes Ikea Distribution Services w Polsce.

Centrum Dystrybucji do Klienta w Jarostach wprowadza specjalne kartony, która zastąpią palety drewniane i stalowe. Każde zamówienie klienta będzie pakowane oddzielnie, w jedno lub kilka kartonowych pudeł. To nowe rozwiązanie poprawi jakość dostaw produktów Ikea, gdyż zapewni lepszą ich ochronę podczas transportu.

Paulina Dziubińska