Marketing nieruchomości, czyli skuteczna promocja oferty na rynku

Jak przyciągnąć potencjalnych klientów? W jaki sposób zaprezentować swoją ofertę, aby zwróciła uwagę inwestora? Na takie pytania muszą odpowiedzieć sobie zarówno właściciele terenów inwestycyjnych, jak i deweloperzy nieruchomości komercyjnych. Z pomocą przychodzi marketing nieruchomości, który dostarcza narzędzia do wyróżnienia oferty wśród konkurencji.


Nie zawsze właściciele nieruchomości mają świadomość tego, że konkurując na rynku bogatym w oferty można przekonać klienta do podjęcia decyzji dzięki odpowiedniej prezentacji. Działania marketingowe polegające na wyjściu do odbiorców z materiałami, które pozwalają dostrzec potencjał nieruchomości i zapoznać się ze wszystkimi walorami oferty, dają zdecydowanie przewagę na rynku.

Analiza potrzeb

Wybór odpowiedniego narzędzia czy rozwiązania, które najkorzystniej zaprezentuje ofertę powinno być poprzedzone analizami, jakie wskażą mocne strony nieruchomości. Ale nie tylko. Istotne jest także, czy oferta dopiero pojawia się na rynku, czy już od dłuższego czasu czeka na klienta. W drugim przypadku być może potrzebna jest weryfikacja dotychczasowych działań promujących i zmiana strategii, bądź stworzenie zupełnie nowych materiałów prezentujących ofertę.

Analiza potrzeb dotyczących sposobu przekazywania informacji o nieruchomości pozwala zdecydować, co może najbardziej zainteresować klienta, np. czy szczególny nacisk położyć na sam obiekt, czy może na jego lokalizację albo korzystne warunki finansowe dotyczące danej inwestycji. Właściwe określenie potrzeb daje pewność, że prezentacja będzie skuteczna i przełoży się na pozyskanie klienta.

Wachlarz rozwiązań

Marketing nieruchomości pozwala wybierać spośród wielu narzędzi, które dają możliwości atrakcyjnego zaprezentowania istniejącego budynku, obiektu w budowie czy terenu inwestycyjnego. Kompleksowej informacji o obiekcie dostarcza potencjalnym klientom memorandum inwestycyjne, które stanowi kompendium wiedzy na temat oferty. Znajduje się w nim zarówno cała dokumentacja dotycząca nieruchomości, jak i zdjęcia, mapy, opisy udogodnień i rozwiązań dostępnych dla klienta.

Nie każda oferta wymaga jednak prezentowania w tak kompleksowy sposób. Dlatego też właściciel może skorzystać z rozwiązań, które wskażą konkretne walory oferty. Do tego wykorzystywane są zdjęcia – samego obiektu, jak i fotografie lotnicze pokazujące najbliższe otoczenie, położenie względem dróg, miast czy wybranych punktów. Budynki oraz ich sąsiedztwo można też pokazać na interaktywnej panoramie 360 stopni, która umieszczona na stronie www pozwala przybliżać i oddalać widok, dokładnie obejrzeć sam obiekt oraz otaczającą infrastrukturę. Co więcej, zarówno na same zdjęcia, jak i na panoramy można nanieść wizualizacje obiektów, które są niezwykle ciekawą formą prezentacji możliwości zagospodarowania terenu bądź wyglądu ukończonej inwestycji.

Popularnym narzędziem w marketingu nieruchomości są także filmy lotnicze. To szczególnie ciekawa forma w przypadku centrów logistycznych, które są często złożone z kilku obiektów, a otoczenie wymaga niecodziennej perspektywy. Ujęcia filmowe pozwalają położyć nacisk na wybrane punkty i skierować uwagę klienta na najbardziej atrakcyjne elementy nieruchomości. Dodatkowo, w zależności od potrzeb właściciela można tworzyć rozwiązania wykorzystywane online i offline, co zwiększa potencjał sprzedażowy oferty.

Jakość przede wszystkim

Atrakcyjność materiałów marketingowych determinuje zainteresowanie odbiorców. Dlatego też, niezależnie od rodzaju wykorzystywanych narzędzi, należy szczególną wagę przywiązać do ich jakości. Istotne jest, aby zdjęcia czy filmy posiadały parametry techniczne, które sprawdzą się niezależnie od tego, czy będą wymagały wysokiej jakości wydruku czy prezentacji na dużym ekranie. Ponadto, zastosowanie retuszu fotografii pozwala pokazać obiekt w wyjątkowo atrakcyjnym widoku, dobrym świetle, odpowiednich kontrastach kolorystycznych. Jakość prezentacji zdecydowanie wpływa na odbiór przez klienta i pozwala wyróżnić się spośród ofert, które posiadają podobne dane techniczne, ale nie są w stanie zapaść w pamięć odbiorców.

Wizerunek właściciela

Każda forma prezentacji stanowi zarazem wizytówkę nieruchomości, ale też jej właściciela, do którego klient musi mieć zaufanie, jako do potencjalnego partnera biznesowego. Wrażenie budowane dzięki materiałom marketingowym ma niebanalny wpływ nie tylko na dostrzeżenie walorów oferty, ale też na postrzeganie współpracy. Dlatego też, zainwestowanie w skuteczne działania marketingowe i stworzenie atrakcyjnej, wysokiej jakości prezentacji może szybko zaprocentować i przynieść zamierzony cel sprzedażowy.


Zobacz więcej

Dojrzałość polskiego rynku nieruchomości atutem dla zagranicznych inwestorów – wnioski z raportu JLL „Made in Poland”


22-08-2022

Jak wynika z raportu „Made in Poland”, kompleksowego przewodnika dla inwestorów - firm produkcyjnych, które rozważają rozpoczęcie działalności w Polsce, jak również dla tych, które są już obecne i rozwijają swoją działalność w naszym kraju, rynek nieruchomości przemysłowych w Europie utrzymuje dynamikę wzrostu. W trudnych latach 2020 i 2021 udowodnił swoją odporność i kluczowe znaczenie dla światowej gospodarki, a przerwane i zakłócone łańcuchy dostaw zmusiły głównych graczy do natychmiastowego działania i dostosowania swoich strategii w zakresie nieruchomości. Obecnie ruchy te kształtują przyszłość całego rynku przemysłowego.

Czy polskie magazyny się starzeją? Eksperci JLL wyjaśniają


06-04-2022

Można powiedzieć, że pierwsze nowoczesne magazyny zaczęto budować w Polsce już po 2000 roku, lecz kluczowym momentem dla rozwoju rynku magazynowego było przystąpienie naszego kraju do Unii Europejskiej. Obecnie magazyny wybudowane w latach 2000-2010 noszą miano starszych. Nadal są to atrakcyjne przestrzenie ze względu na ich dobre zlokalizowanie, wciąż wprowadzane do nich modernizacje, atrakcyjne stawki czynszów, wieloletnie doświadczonie ich zarządców, a czasem nawet dostępność od ręki.

Pomoc publiczna we wschodniej części Polski jednym z największych jej atutów


16-12-2021

Wschodni region Polski wzbudza coraz większe zainteresowanie deweloperów i najemców. Rzeszów czy Lublin przyciągają zarówno firmy z branży logistycznej, jak i produkcyjnej. Region ten jest szczególnie interesujący dla firm planujących nowe inwestycje ze względu na najwyższe w Polsce oraz w całej Unii Europejskiej dopuszczalne progi regionalnej pomocy publicznej – mówił w wywiadzie dla magazyny.pl Marcin Krupanek, Consultant, JLL.

Magazyny z chłodnią. Najwyższa jakość dla wymagających klientów


14-09-2020

Bezpieczeństwo towarów, które muszą być składowane w temperaturze kontrolowanej, nakłada obowiązek przestrzegania wielu bardzo restrykcyjnych wymogów. W szczególności dotyczy to magazynowania farmaceutyków oraz produktów spożywczych, takich jak czekolada, nabiał. Deweloperzy i Najemcy stosują więc najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i pomiarowe.