Port Gdynia z wzrostem przeładunków od początku roku

Wzrost przeładunków w Porcie Gdynia w pierwszych pięciu miesiącach roku wyniósł 8,2 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2020 roku. Takie dane podał Marcin Wojciechowski z Zarządu Morskiego Portu Gdynia.


mat. pras.

Jak przekazano w komunikacie, w analizowanym okresie Port Gdynia zanotował wzrost przede wszystkim w grupie towarowej ropa i przetwory naftowe +80,2 proc. r/r, (a w samym maju 104,5 proc.), węgiel +3,6 proc. r/r, drobnica +12,9 proc. r/r, z uwzględnieniem wzrostu przeładunku kontenerów o +12,6 proc. r/r.

Jak zaznaczył Marcin Wojciechowski z Zarządu Morskiego Portu Gdynia, "pozytywnym trendem" jest wzrost eksportu skonteneryzowanych ładunków w Porcie Gdynia, który wyniósł 15,5 proc.

Przewóz towarów pomiędzy centrami gospodarczymi Europy, Azji i obu Ameryk oparty jest na transporcie kontenerowym w morsko-lądowych łańcuchach dostaw. Coraz większe znaczenie na europejskiej mapie transportowej zyskują polskie porty, a nasz kraj stał się bramą do krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Naturalnym jest więc rozwój usług logistycznych w ich sąsiedztwie.

Korzystne miejsce Polski na mapie sprawia, że nasz kraj stał się naturalnym zapleczem kontenerowym dla naszych sąsiadów, szczególnie, że trzech z siedmiu nie posiada dostępu do morza. Ponadto, inwestycje infrastrukturalne sprawiają, że na przestrzeni ostatnich 10 lat skrócił się czas dojazdu z południa na północ Polski, a to nie koniec.