Magazyny do wynajęcia - Trojmiasto

Magazyny w Trójmieście to dziś jedne z najbardziej atrakcyjnych ofert dla firm logistycznych w Polsce Północnej. Prężnie rozwijająca się gospodarka, nowoczesna infrastruktura biznesowa, a także korzystna nadmorska lokalizacja coraz silniej przyciągają czołowych deweloperów magazynowych, chętnych wykorzystać potencjał tego regionu.

Podsumowanie regionu

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2017r.
  • 392 500 m2
    Powierzchnia całkowita
  • 55 000 m2
    Powierzchnia dostępna
  • 32 000 m2
    Powierzchnia w budowie
  • 93 000 m2
    Zrealizowane transakcje m2

Największe transakcje

Klient Park Powierzchnia
Auto-Partner Gdańsk Distribution Centre Kowale 7 600 m2
Solid Logistics Prologis Park Gdańsk 5 300 m2
Solid Logistics Goodman Pomorskie Centrum Logistyczne 5 300 m2


Magazyny w Trójmieście w sąsiedztwie portów kontenerowych

Magazyny w regionie Trójmiasta udostępniają obecnie powierzchnię w ramach 7 nowoczesnych centrów logistycznych. Korzystne położenie geograficzne na przecięciu kluczowych paneuropejskich korytarzy transportowych oraz dostęp do dynamicznie rozwijających się portów dalekomorskich działają jak magnes na operatorów logistycznych, dla których magazyny w Trójmieście często stanowią pierwsze ogniwo łańcucha ogólnopolskiej dystrybucji. Powierzchnię w magazynach w Gdyni czy Gdańsku chętnie wynajmują również sieci spożywcze i handlowe, operujące nie tylko na terenie zamożnej aglomeracji trójmiejskiej, ale na całym wybrzeżu.

Coraz większą popularnością – szczególnie wśród firm produkcyjnych, spedycyjnych i logistycznych – cieszą się także magazyny zlokalizowane bezpośrednio przy głównych trójmiejskich portach morskich. W Gdańsku przy Terminalu Kontenerowym DCT z powodzeniem funkcjonuje już Pomorskie Centrum Logistyczne, w Gdyni natomiast trwa budowa magazynu w sąsiedztwie Portu Gdynia oraz Terminala Kontenerowego BCT. Rozwój portów morskich w Trójmieście może wpłynąć na większe zainteresowanie ze strony klientów zainteresowanych wynajęciem powierzchni magazynowych w Gdańsku lub Gdyni.

Wyżej opisane obiekty magazynowe stanowią stosunkowo nowy na polskim rynku format inwestycji przemysłowych, który umożliwia szereg optymalizacji związanych ze składowaniem, konsolidacją czy transportem importowanych i eksportowanych drogą morską towarów. Przewidywany w ciągu kolejnych lat wzrost zdolności przeładunkowej polskich portów kontenerowych będzie stymulować rozwój trójmiejskiego rynku logistycznego, a tym samym ma szansę zwiększyć popyt na nowoczesne magazyny w Trójmieście.

Magazyny Trójmiasto: logistyczna brama Europy Środkowo-Wschodniej

Magazyny do wynajęcia w Trójmieście znajdują się na jednym z najważniejszych skrzyżowań komunikacyjnych z północy na południe oraz ze wschodu na zachód Europy. Przecinają się tu dwa kluczowe dla ruchu tranzytowego paneuropejskie szlaki komunikacyjne: IA (Ryga - Kaliningrad - Gdańsk) jako odgałęzienie Korytarza I (Helsinki –Tallin – Ryga – Kowno – Warszawa) oraz Korytarz VI (Gdańsk – Katowice – Żylina), łączący Skandynawię z Europą Środkowo-Wschodnią oraz krajami basenu Morza Śródziemnego. Co więcej, lokalizacja na granicy Unii Europejskiej powoli czyni z Trójmiasta bramę do Europy Środkowo-Wschodniej, szczególnie dla towarów transportowanych drogą morską do Czech, Słowacji, krajów nadbałtyckich, Rosji, na Białoruś czy Daleki Wschód.

Trójmiasto posiada dobrze rozwiniętą infrastrukturę drogową. Zachodnia obwodnica Trójmiasta, która jest częścią drogi ekspresowej S6, przebiega w kierunku północ-południe od Gdyni do Pruszcza Gdańskiego. Kolejnym atutem tego regionu jest południowa obwodnica Gdańska – dwujezdniowa trasa obwodowa aglomeracji gdańskiej, która jest częścią drogi ekspresowej S7, łącząca obwodnicę trójmiejską (S6) z drogą krajową nr 7 (Gdańsk – Warszawa). Warto też wspomnieć o trasie im. Majora Henryka Sucharskiego, która łączy Terminal kontenerowy DCT i Port Północny z Południową Obwodnicą Gdańska. Wspomniana trasa będzie jednym z ostatnich fragmentów  tras europejskich E75 oraz E77 w Polsce, kiedy zostanie ukończona budowa tunelu pod Martwą Wisłą.

Eksperci z zespołu Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych JLL przewidują stały, dynamiczny rozwój tego regionu oraz zwiększający się popyt, który będzie generowany głównie przez firmy obsługujące lokalny rynek oraz współpracujące z trójmiejskimi portami.

Więcej informacji udzieli:

Aktualności - Trojmiasto

Auto-Partner w magazynie 7R Logistic


07-12-2016

Firma Auto-Partner zajmie prawie 7,6 tys. m kw. powierzchni magazynowej i biurowej w magazynie budowanym przez 7R Logistic na terenie Parku Logistycznego Gdańsk – Kowale.

Ruszyła budowa Centrum Logistycznego Gdańsk-Kowale V


01-09-2016

Zaczęła się budowa Centrum Logistycznego Gdańsk-Kowale V. Według planów 7R Logistic budynek ma być oddany do użytku w pierwszym kwartale 2017 roku.

Biała Podlaska do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej


18-08-2016

Trwa procedura włączenia terenów w Białej Podlaskiej do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Zgodnie z podjętą przez radnych uchwałą do strefy włączonych zostanie 60 hektarów należących do miasta oraz 40 należących do Agencji Mienia Wojskowego.

Ruszyła budowa nowego magazynu 7R Logistic w Gdańsku


04-08-2016

Ruszyła budowa magazynu Kowale V w 7R Logistic w Gdańsku. Powstanie około 32 tys. m kw. powierzchni magazynowej. Na początku 2017 roku planowany jest odbiór obiektu. Deweloper rozpoczął już komercjalizację.