Marketing nieruchomości, czyli skuteczna promocja oferty na rynku

Jak przyciągnąć potencjalnych klientów? W jaki sposób zaprezentować swoją ofertę, aby zwróciła uwagę inwestora? Na takie pytania muszą odpowiedzieć sobie zarówno właściciele terenów inwestycyjnych, jak i deweloperzy nieruchomości komercyjnych. Z pomocą przychodzi marketing nieruchomości, który dostarcza narzędzia do wyróżnienia oferty wśród konkurencji.


Nie zawsze właściciele nieruchomości mają świadomość tego, że konkurując na rynku bogatym w oferty można przekonać klienta do podjęcia decyzji dzięki odpowiedniej prezentacji. Działania marketingowe polegające na wyjściu do odbiorców z materiałami, które pozwalają dostrzec potencjał nieruchomości i zapoznać się ze wszystkimi walorami oferty, dają zdecydowanie przewagę na rynku.

Analiza potrzeb

Wybór odpowiedniego narzędzia czy rozwiązania, które najkorzystniej zaprezentuje ofertę powinno być poprzedzone analizami, jakie wskażą mocne strony nieruchomości. Ale nie tylko. Istotne jest także, czy oferta dopiero pojawia się na rynku, czy już od dłuższego czasu czeka na klienta. W drugim przypadku być może potrzebna jest weryfikacja dotychczasowych działań promujących i zmiana strategii, bądź stworzenie zupełnie nowych materiałów prezentujących ofertę.

Analiza potrzeb dotyczących sposobu przekazywania informacji o nieruchomości pozwala zdecydować, co może najbardziej zainteresować klienta, np. czy szczególny nacisk położyć na sam obiekt, czy może na jego lokalizację albo korzystne warunki finansowe dotyczące danej inwestycji. Właściwe określenie potrzeb daje pewność, że prezentacja będzie skuteczna i przełoży się na pozyskanie klienta.

Wachlarz rozwiązań

Marketing nieruchomości pozwala wybierać spośród wielu narzędzi, które dają możliwości atrakcyjnego zaprezentowania istniejącego budynku, obiektu w budowie czy terenu inwestycyjnego. Kompleksowej informacji o obiekcie dostarcza potencjalnym klientom memorandum inwestycyjne, które stanowi kompendium wiedzy na temat oferty. Znajduje się w nim zarówno cała dokumentacja dotycząca nieruchomości, jak i zdjęcia, mapy, opisy udogodnień i rozwiązań dostępnych dla klienta.

Nie każda oferta wymaga jednak prezentowania w tak kompleksowy sposób. Dlatego też właściciel może skorzystać z rozwiązań, które wskażą konkretne walory oferty. Do tego wykorzystywane są zdjęcia – samego obiektu, jak i fotografie lotnicze pokazujące najbliższe otoczenie, położenie względem dróg, miast czy wybranych punktów. Budynki oraz ich sąsiedztwo można też pokazać na interaktywnej panoramie 360 stopni, która umieszczona na stronie www pozwala przybliżać i oddalać widok, dokładnie obejrzeć sam obiekt oraz otaczającą infrastrukturę. Co więcej, zarówno na same zdjęcia, jak i na panoramy można nanieść wizualizacje obiektów, które są niezwykle ciekawą formą prezentacji możliwości zagospodarowania terenu bądź wyglądu ukończonej inwestycji.

Popularnym narzędziem w marketingu nieruchomości są także filmy lotnicze. To szczególnie ciekawa forma w przypadku centrów logistycznych, które są często złożone z kilku obiektów, a otoczenie wymaga niecodziennej perspektywy. Ujęcia filmowe pozwalają położyć nacisk na wybrane punkty i skierować uwagę klienta na najbardziej atrakcyjne elementy nieruchomości. Dodatkowo, w zależności od potrzeb właściciela można tworzyć rozwiązania wykorzystywane online i offline, co zwiększa potencjał sprzedażowy oferty.

Jakość przede wszystkim

Atrakcyjność materiałów marketingowych determinuje zainteresowanie odbiorców. Dlatego też, niezależnie od rodzaju wykorzystywanych narzędzi, należy szczególną wagę przywiązać do ich jakości. Istotne jest, aby zdjęcia czy filmy posiadały parametry techniczne, które sprawdzą się niezależnie od tego, czy będą wymagały wysokiej jakości wydruku czy prezentacji na dużym ekranie. Ponadto, zastosowanie retuszu fotografii pozwala pokazać obiekt w wyjątkowo atrakcyjnym widoku, dobrym świetle, odpowiednich kontrastach kolorystycznych. Jakość prezentacji zdecydowanie wpływa na odbiór przez klienta i pozwala wyróżnić się spośród ofert, które posiadają podobne dane techniczne, ale nie są w stanie zapaść w pamięć odbiorców.

Wizerunek właściciela

Każda forma prezentacji stanowi zarazem wizytówkę nieruchomości, ale też jej właściciela, do którego klient musi mieć zaufanie, jako do potencjalnego partnera biznesowego. Wrażenie budowane dzięki materiałom marketingowym ma niebanalny wpływ nie tylko na dostrzeżenie walorów oferty, ale też na postrzeganie współpracy. Dlatego też, zainwestowanie w skuteczne działania marketingowe i stworzenie atrakcyjnej, wysokiej jakości prezentacji może szybko zaprocentować i przynieść zamierzony cel sprzedażowy.


Zobacz więcej

Koszty najmu powierzchni magazynowej


13-06-2017

Wysokość czynszu powierzchni magazynowej to dla wielu najemców kluczowa kwestia przy wyborze lokalizacji. Jednak nie jest to jedyna opłata z którą każdy najemca powinien się liczyć.

Magazyn uniwersalny? Czym jest i dla kogo to rozwiązanie idealne


22-05-2017

Rosnący outsourcing operacji do firm wyspecjalizowanych spowodował wzrost popytu na magazyny dopasowane pod kątem operacyjnym. Deweloperzy zaczęli bardziej elastycznie podchodzić do potrzeb pojawiających się na rynku i poszerzają ofertę rozwiązań, które proponują najemcom. Jakie są atuty uniwersalnych obiektów magazynowych?

Poszerzenie powierzchni najmu


16-05-2017

Powierzchnia magazynu jest niezwykle istotna dla sprawnego funkcjonowania firmy. Ma ona wpływ na dostępność do składowanych towarów, co przekłada się bezpośrednio na wydajność. W momencie, kiedy dotychczasowy magazyn okazuje się zbyt mały do pojawiających się potrzeb, najemca musi zadbać o dodatkową powierzchnię. W takiej sytuacji są dwa rozwiązania: poszerzenie istniejącej powierzchni, bądź zmiana lokalizacji.

Jak obniżyć czynsz w istniejącej umowie? Negocjacje warunków najmu


27-04-2017

Bez względu na to, czy pojawia się potrzeba wynajęcia nowej powierzchni, czy kończy się obecna umowa, warto sprawdzić ofertę i alternatywne rozwiązania dostępne aktualnie na rynku. Może się bowiem okazać, że uda się uzyskać nowe, niższe i korzystniejsze stawki - o czym mówi Tomasz Mika, National Director, JLL.