Strategia Poczty Polskiej zakłada nowe centrum logistyczne

Poczta Polska w nowej strategii na lata 2017-2021 zakłada budowę centrum logistycznego. Dodatkowo jej elementami jest obsługa rynku e-commerce oraz koordynacja logistyki dla handlu międzynarodowego.


Szybko rozwijający się sektor e-commerce powoduje wzrost znaczenia rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych. Firma chce oferować klientom pełną obsługę w obszarze transportu i doręczenia, ubezpieczeń i bankowości, pakowania, obsługi zwrotów i marketingu.

Domeną Poczty Polskiej pozostanie logistyka pocztowa. Jednak - jak zapewniają przedstawiciele firmy - dotychczasowe doświadczenia i potencjał logistyczny Poczty Polskiej przy strategicznej współpracy z kluczowymi spółkami Skarbu Państwa z obszaru infrastruktury pozwalają, by Poczta Polska stała się największym polskim operatorem logistycznym, z ofertą pełnego łańcucha dostaw, obejmującego m.in. transport drobnicowy, kolejowy, lotniczy i oceaniczny.

Poczta stawia również na ekspansję zagraniczną. Polska ma szansę stać się hubem logistycznym dla e-commerce na nowym Jedwabnym Szlaku. Wykorzystując intensywny wzrost handlu internetowego, konkurencyjność produktów z Chin i innych krajów regionu oraz geopolityczne usytuowanie Polski, Poczta chce koordynować wymianę handlową między Azją a Unią Europejską. Spółka rozważa m.in. zaangażowanie się w budowę centrum logistycznego, jeśli rząd zdecydowałby o realizacji takiej inwestycji.